Födelsedagar

Egentligen har jag nog inga större problem med auktoriteter men just idag har jag ångrat att jag sa upp mig från mitt gamla jobb just på grund av det. Dessutom tröttar det här jobbet ut mig mer än något tidigare jobb. Jag hinner inte ringa, fika eller shoppa som jag brukar. Och klart man funderar på om det är värt det. Men gå tillbaka till landstinget? Norge lockar mer och mer. Tyvärr är jobbet i sig rätt roligt för tillfället. Jag trivs bra i Damplandet, i den gränspsykotiska regionen. Bara jag slipper det andra.

Så är det dags igen då. Tänk att jag måste genomlida detta varje år. Först dagen då min son föddes för... ja vad blir det i år? 9 år sen han trillade ut den lilla parveln. Nu är han en långhårig hårdrockare :-). Sen dagen efter måste jag minnas mitt eget åldrande. I år blir jag 33 år. Herregud, kan man bli så gammal? Kör ett nytt grepp i år. Istället för förnekelse ska jag i år fira det hela. Alla som jag glömt bjuda in som känner på sig att de borde bli inbjudna: Kom på lördag! På eftermiddagen fika, på kvällen bag in box. Men vänligen repektera min sovmorgon, jag ska på personalfest på fredag.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Grattis på födelsedagen!! 33 är ju ingen ålder.... ;) KRAM Linda

2009-05-28 @ 21:18:57
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0