Försöker tänka

Hemma igen efter en helg på Gotland med släkten. Trevligt men intensivt. Båten gick redan 8 i morse så man var lagom dåsig under eftermiddagen idag. Inte gjort nåt heller, hämtat kinamat och badat jättelänge. Ensam hemma nu också, barnen leker hos grannen och J spelar innebandy. Skönt. Jag behöver lite ensamtid för att tänka.

Den här veckan hände en grej på jobbet som gjorde mig otroligt sårad. Och nu måste jag bestämma mig för om jag kan leva med det eller inte. Eller, leva med det kan jag men kan jag ställa upp på det? Jobb betyder mycket för mig, jag är kanske lite för ambitiös och engagerad på gott och ont, det vet ni. Jag har en yrkesstolthet som psykiatrisjuksköterska och jag gör mitt bästa så gott det går. Om det inte är bra får man gärna säga till, jag kan ta kritik. Men inte kränkningar. Så kanske det blir som pappa alltid har önskat och jag börjar på ett trevligt litet sjukhem istället... Det värsta är att jag faktiskt tycker om mitt jobb.

Nästa vecka är fullbokad. Imorgon har jag kvar massor på jobbet från i fredags, tisdag på utbildning, onsdag utlånad och torsdag och fredag lär jag väl komma ikapp det jag missar på tisdag och onsdag. Lite roliga nyheter har jag iallafall, vi hittade lite pengar på ett konto som vi inte visste om. Det var nåt slags aktieavkastningskonto (?), jaja, vi har råd att åka utomlands en vecka och det tror jag vi behöver. Eller om jag skulle slå till på en liten videokamera och en bebisdator. Vi får se. Synd att man måste åka så långt för att få lite värme över jul. Tycker inte om jul men sen L fick astmaanfall någonstans halvvägs till Lanzarote undviker vi flygturer med många måltider på. Hoppas Linnea inte ångrar sig om London, jag behöver kanske shoppa upp alla pengarna.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Ta ingen skit - sträck på dej och ge inte upp om du trivs!! Du behöver nog ett jobb med utmaningar... Gör nåt kul med pengarna!!Lyxproblem =) KRAM

2009-10-11 @ 20:26:52
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: Lisa

utomlands låter bra...det är du värd....kram o ses snart

2009-10-11 @ 22:11:18
Postat av: Linnea

Jag följer gärna med en vecka utomlands annars. Det går för sig det med :) om ni inte misstycker om sällskap?



2009-10-11 @ 23:17:33
URL: http://jessamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0