Tills döden skiljer oss åt...

Bröllopsdag. Idag har vi varit gifta i 9 år. På ett sätt känns det som det var förra året vi gifte oss men samtidigt kan jag inte komma ihåg att vi någonsin inte har varit gifta. Jaja, åren går bla bla. Var ett bra bröllop iaf, så mycket minns jag, och inget Tills döden skiljer oss åt heller utan kort och borgligt Tager du? Bra, klart. Köpte blommor eftersom jag visste att J inte skulle göra det och skulle köpa en present tänkte jag. Tog med L och babyn till Erikslund igår men hittade inget bra så jag gick på den praktiska linjen och köpte Blåkläder. Inte så romatiskt men han ska börja riva altanen på fredag och dessutom blev han mycket glad. Han hade inte köpt nåt till mig men vi åkte iväg och åt lunch hela familjen eftersom J jobbar kväll. Vi brukar gå ut och äta men har lite svårt med barnvakter så det går ju inte. Men nästa år, när det är 10 år, får han banne mig köpa mig nåt...

Var på öppna förskolan i morse, Sigge tyckte det var jätteroligt. Sen mötte jag de andra och vi åt lunch som sagt. Åkte hem i ösregnet och skulle sova en stund tänkte jag (babyn vaknar kvar över fem...) men hade inga nycklar. Ingen av barnen hade nycklar och J hade åkt till jobbet. Underbart. Så bror fick åka hem från jobbet och hämta extranyckeln och vi kunde komma in. Då hade babyn somnat i bilen men jag lyckades bära in honom utan att han vaknade och sen fick jag sova i en halvtimme. Tur det för sen åkte vi till Linnea och där var det fullt ös, massor med barn och hög ljudnivå. Kan säga att Sigge somnade gott ikväll. Fast nyss ringde en telefonförsäljare och väckte honom. Grrr. Varför ringer de inte dagtid? Kan ju säga att jag kanske inte var jättevänlig mot honom. Vilket kanske var onödigt för det var bara att lägga babyn ner och ge honom filten så somnade han om. Men det visste jag ju inte då.


Kommentarer
Postat av: Linda P

Grattis! Vi firar 11 år i morgon =) Det blir inget speciellt, en god middag hemma, dock 3-rätters. Sen brukar vi försöka åka iväg en helg själva för att vandra men i år lutar det åt en spa-helg...

2011-08-10 @ 21:59:54
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: jessamy

Jag kan vara barnvakt nästa år om jag är hemma.

2011-08-11 @ 07:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0