Julrush

Haha vilken vecka vi har haft på jobbet! Knappt några i tjänst och vi stackare som var där fick slita häcken av oss... Ja, det går ju bra en kort period, jag kan till och med tycka att det är lite roligt, men i fredags när jag äntligen kom hem efter att ha jobbat från kvart i sju till halv sex var jag rätt trött i huvudet. 23 patienter hade jag haft och jag vågar inte räkna hur många telefonsamtal. Dessutom hann vi dela mediciner till nästa vecka. Bara att hoppas att nästa vecka blir lugnare men det blir den inte. Nästan alla har fått beviljad ledighet torsdag och fredag, och mellandagarna blir ännu värre. Men sen har jag ledigt i två veckor och det ska bli så skönt!

I torsdags hade Sigge barnvakt för första gången i sitt liv. Och det gick alldeles utmärkt. J var tvungen att gå på krismöte på jobbet och det fanns inte en chans i livet att jag kunde ta ledigt så mamma och pappa fick rycka in och passa några timmar. Han var inte ens lite ledsen när J åkte. Han hade visat när han tyckte att mormor skulle byta blöja och så ville han borsta tänderna. Sen krävde han att bli upplyft i spjälsängen och sen tog han nappen och filten och somnade. Mamma var helt paff. Så dagis blir nog inga problem.

Nu är det nästan jul hörni. Jag önskar mig en väska från Desigual och Eldvittnet-boken. En julklapp har vi redan fått och den var pinsamt generös. Idag gjorde vi julgodis, barnen tyckte om vår version på After Eight men herregud vilken tid det tog att pensla knäckformarna med choklad. Linnea var här och skrattade åt mig. Tyvärr hann hon inte smaka.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Hej. :) VAd har ni fått för rolig julklapp då om man får fråga?

Jag kan komma och smaka när du är ledig i Januari :)

2011-12-19 @ 16:10:36
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0