Förlorad dag

Ja det här med att planera får jag nog sluta med. Idag hade jag planerat en lååång promenad, kanske lunch på Ikea, lite shopping och sen promenad hem. Men nej. Dagen började med en torr blöja. Nästa blöja jag bytte var det blod i. Letade fram den första blöjan och visst var det blod i den också. När babyn sen inte ville kissa ringde jag familjeläkaren och fick en tid efter lunch. Efter mycket om och men lyckades Sigge lämna ett urinprov. Ny väntan och tillbaka till familjeläkaren. Det var inget. Så hem och nu har hela dagen gått. Borde väl börja med middagen men jag känner mig helt slut. Vad jobbigt det är när man blir orolig för de små, hela magen knyter sig och man vill bara att någon ska komma och ordna upp allt. Och jag avskyr att gå till vårdcentralen, de lyckas alltid få mig att känna att jag är hysterisk och kommer och stör i onödan. Och det gjorde jag ju men det är ju inte som att jag springer där i tid och otid. Sist jag själv var till familjeläkaren bodde vi i Kolbäck så det var minst 8 år sen. Det är ju DE som stör mig egentligen. Det ska jag säga nästa gång. Hoppas det är riktigt långt till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: A-K

Blod i blöjan skulle jag bli hysterisk över...

2011-01-25 @ 23:36:53
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att höra att jag inte är galen! Men jag undrar fortfarande vad det var och han verkar fortfarande ha ont när han kissar...

2011-01-26 @ 12:08:58
Postat av: Lisa

Jag skulle också bli hysterisk......och du man får vara till besvär men jag känner igen känslan...kram

2011-01-28 @ 12:35:43
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: A-K

Har det blivit bättre?

2011-01-28 @ 13:21:00
URL: http://aks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0