Tassimo Buzzadorinlägg

Jag är Buzzador, vilket betyder att jag provar saker och även delar ut varuprover, samtidigt som jag berättar vad jag tycker om produkterna. Jag marknadsför alltså men är fri att tycka vad jag vill. Myckat bra tycker jag. Om ni är intresserade av att bli Buzzadorer så anmäl er här.

Den här gången har jag provat Tassimo T 20, en kaffemaskin.



Om vi tar själva kaffemaskinen så har jag inte så mycket att invända. Den är lättanvänd och enkel. Man stoppar in disken och trycker på en knapp. Klart. Man får ta en stor kopp även för expresso för det stänker rätt bra, och som ni ser på bilden blir pipen snabbt smutsig. I vanliga fall betalar man inget för att buzza men nu betalde man för kaffemaskinen men fick kaffet gratis. Varför fick man då inte en nyare modell, kan man fråga sig.

Kaffet då. Det som ingick var bara Gevalia i olika sorter, kaffe latte, orginal, dark, expresso. Blä. I det närmast odrickbart faktiskt. Smakade som gammalt termoskaffe. Så vi beställde andra sorter från hemsidan och favoriten ser ni på bilden Kenya, från Carte Noir. Det fanns flera sorter där som var helt OK.

Samlat intryck: Vi kommer behålla kaffemaskinen (har inget val heller för man behövde ett kvitto för att skicka tillbaka den som man skulle ha fått vid uthämtningen, som vi inte fick). När vi är flera som fikar kommer vi att brygga kaffe som vanligt, det är mycket godare, men för den som går upp med babyn är det perfekt att trycka fram en kopp. Den är dessutom lättanvänd och diskarna finns att köpa på Ica.

Jag har varit tveksam till kaffemaskiner pga miljöaspekten, vilka otroliga mängder onödiga sopor jämfört med komposterbart kaffesump. MEN. Här kan man spara använda diskar och sedan kostnadsfritt skicka dem till ett företag som återvinner. Och då känns det lite bättre.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Ja hålle med dig. Synd att man ska ha ett jävla kvitto!

2011-07-25 @ 12:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0