Sen kom verkligheten

Jo då vi är hemma igen. Och vi har haft det mycket bra i Prag. Fint hotell, underbart väder och mycket trevlig resa. Vi gick och gick, åkte spårvagn och tunnelbana, gick och gick, åkte turistbåt och gick lite till. Drack öl (jag fick i mig två stycken!) och åt precis vad vi kände för. Jag har shoppat lite och sovit som en klubbad säl.
 
Men sen kom verkligheten.
 
Positivt:
Mina ridlektioner har börjat. Jag har fått en trevlig brun ganska stor islandshäst som heter Tor som jag ska rida hela terminen. Han är glad och tycker mycket om att springa, vi var lite oense om viken gångart vi skulle ta oss fram i. Tor ville ha den snabba. Jag längtar sååå till nästa gång.
 
Negativt:
L var med till stallet och blev fast i hästträsket direkt. Även hon fick rida en vända på supersnabba Tor, hon fick dessutom rida barbacka på en annan kuse till hagen. Och mina fantasier stack iväg direkt. Jag såg hur vi köpte en egen islandshäst, L och jag, hur vi töltade över ängarna och tränade tillsammans och hur hon fick uppleva allt det underbara som det innebär att vara hästtjej.
Men sen kom verkligheten. Och L var på allergimottagningen och fick sina vaccinationer och fick en kraftig reaktion på björksprutan. Och det kom fram att hon varit i stallet samma vecka. Och nu får hon inte följa med mer, iallafall inte de veckor hon vaccineras och hur länge har hon nu kvar av vaccinationen då? Jo två år. Ibalnd är livet inte så roligt. Men hon är van vid bakslag och sa inte så mycket även om jag ser hur ledsen hon blir.
 
Och när sånt händer och man i samma veva träffar idiotiska dumma människor som inte förstår vad allergier är utan som undrar hur "jag orkar hålla på" och all L måste känna sig "speciell" eftersom hon får annat än alla andra.... Ja då får man knyta handen hårt i fickan och gå in och skriva av sig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessamy

Eller be dom hålla käft och ta reda på fakta!!! Stå på dig. Två år klarar ni :)))

2012-08-31 @ 23:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0