Lyxhelg

Mycket bra helg! Hade inget planerat för ovanlighetens skull men det blev fullt upp ändå. Var i Hallsta igår och plockade svamp med min kära vän P. Vi hittade massor! Jätteroligt var det, solen sken och vi hade kaffetermos med oss. Det var så länge sen vi sågs så vi fortsatte med en långlunch innan jag for till svärfar och mötte de andra i familjen. Skulle bara stanna till på hemvägen för att köpa ett par skor men såg att Nisses, min gamla arbetsplats, hade utförsäljning så L och jag gick in. Träffade en annan gammal kompis så blev där ett tag. Annars var det rätt urplockat men blev några smågrejer. Sen blev det otroligt goda svampmackor och ett glas finvin till kvällen. Och det allra bästa var att medan vi var borta överraskade V oss med att städa hela huset!
 
Idag fick jag nåt ryck och skulle sortera bort bebisleksakerna i Sigges rum. Det slutade såklart med att alla barnens rum blev rejält ommöblerade och åkerbruket fick en rejäl utökning. Leksakerna gav vi till brödet och fiskarna. Efter Ls dans tog vi oss i kragen och åkte till Björnö och gick spåret. Sigge sprang nästan hela vägen, vill inte alls sitta i nån vagn. Det var så trevligt ute att jag helt glömde bort ett Tupperwareparty jag skulle ha gått på. Men när jag kom på det hade jag redan två lasagner på gång så bara att be om ursäkt. Men vad gott det blev! Med parmesancreme och ruccola.
 
Tänk om man fick vara mer ledig och göra såna här saker oftare med barnen. Helgerna räcker vanligtvis inte alls till. Nästa helg har de stora varsin innebandymatch och då är en dag helt borta. Den här veckan har jag vabbat med Sigge onsdag, torsdag och fredag och sen har vi hängt nästan hela helgen och det märks skillnad. Han blir väldigt trött av dagis och har ett fruktansvärt humör på kvällarna i vanliga fall. Inte nu. Men omöjligt att göra nåt åt så länge J pluggar. Två år kvar. Nå. Imorgon är det iaf måndag och då är det RIDNING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0