Välbehövlig kortvecka

Swich swich söndag kväll. Kom hem i fredags kväll från Malmö. Fick inte sova på natten utan fick trösta ledsen feberkille. Så bara att stanna inne på lördagen när de andra var ute i vårsolen på städdag. Sigge är sällan sjuk så det märks på dagtid, bara termometern som skvallrar. Efter lunch var han feberfri och vi åkte till mamma för att fira alla som fyllt år under veckan (maken, pappa och storebror). Hann också måla lite i stora sonens rum. När andra njuter av sol och trädgård startar vi pollenallergiker projekt inomhus och nu gör vi om Vs rum och Sigge har fått flytta upp i vindsrummet. Vs rum har han designat själv och det blir svart och orange. Ni ska få se när det är färdigt.

Idag fyndade vi fotbollskor till L på loppis, köpte golv till V och började laga matlådor för nästa vecka. Tack och lov blåstes ju strejken av så vi fick pannkakor till middag istället. Jag hatar pannkakor så nu börjar jag bli hungrig. Om bara Sigge somnar ska jag göra en macka.

Och nästa vecka då? J börjar i Uppsala imorgon så jag ska både lämna och hämta på dagis. Försöka rida. Valborg. Få klart Vs rum. L ska prova för ett fotbollslag. Skönt med onsdagen ledig! Ja och på fredag ska vi på museum. Ett museum i Uppsala ska ha en utställning om min farmor och farfar och deras spännande liv. Ska bli roligt. Barnen ska vara hos Lisa, även Sigge, får se vad han tycker om det. Lisa frågade vad han tycker om för mat och då svarade han "Gålle!". Hans ord för lördagsgodis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0