Är det här migrän?

Vaknade imorse med världens värsta huvudvärk. Nacken var stel och alla rörelser gjorde ont. Kändes som om huvudet skulle explodera, bokstavligen. Det gjorde så ont att jag inte kunde ligga kvar så jag gick ner och försökte läsa tidningen men kände att det här går ju faktiskt inte. Letade desperat igenom medicinskåpet och hittade till slut en Alvedon som jag fick i mig. Satt och stirrade framför mig i en halvtimme utan något som helst resultat av tabletten och tillslut fick jag gråtande stappla i säng igen. J hittade en Ipren så den tog jag också och sen liggandes på rygg i ett helt nedsläckt sovrum lyckades jag somna. Vaknade av att grannen ville låna kardemumma och hurra, huvudvärken var kvar... Tog en till Ipren och en timme senare kunde jag duscha iaf. Puh, vad obehagligt. Nu har jag köpt Magnecyl koffein som de rekommenderade på Apoteket. Och den värsta smärtan är borta men jag känner att den ligger och väntar på att komma igen. Dessutom fryser jag. Men nej jag har inte tid att vara sjuk nu. Ska hämta L på Arlanda så jag ska åka om en halvtimme. Bäst att ta en tablett till.

Städade igår och skulle ta fram julgrejerna men de är spårlöst försvunna. Lyckades spika upp en blå ljusslang runt ytterdörren, det är allt vi har. Jag har satt J på att leta. Han har ledig vecka igen och ni vet vad det betyder. Ja då. Veckans idiotprojekt; Sätta upp en vägg i vardagsrummet. Han ska bygga någon slags klädkammare bakom för att rummet ska bli mindre och mysigare (?). Jag säger ingenting så länge jag får välja tapeter.

Julkalendrar är ett annat intressant samtalsämne här i huset. Jag köpte en chokladkalender till V och en Haribokalender till L och naturligvis tålde inte V chokladen utan fick eksem över hela sig och när vi skulle köpa en Haribokalender till honom så var de slut. Gråt och utspel. Försökte uppmuntra honom med att han istället kunde öppna alla sju fotbollslagskalendrar som vi inte lyckats sälja men det ville han inte. What is a mother to do?

Kommentarer
Postat av: L

stackars liten v :-(

2007-12-07 @ 09:01:16
Postat av: L

stackars liten E :-(

2007-12-07 @ 09:01:42
Postat av: Anonym

VIll¨också ha haribo kalender :):(

när jag skulle köpa var det slut också -.-'

2008-12-01 @ 18:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0