Äntligen fredag

Äntligen fredag. När jag var liten och gick hos dagmamma fick vi alltid gå till kiosken och köpa fredagsgodis. Så lyssnade vi på lokalradion och sjöng med i någon hurtig sång som handlade om helgen. Nånting om att "har du ingen radio så knacka på grannens dörr". Hon dog i förra veckan såg jag i tidningen.

Dagens jättebukett med blommor går idag till mig själv! Jag har pluggat! Nästan hela veckans arbete är färdigt, det tog mig tre timmar på förmiddagen idag men det var det värt. Tror jag. Det känns lite konstigt och J frågade vad jag nu ska göra på måndag kväll. Men jag har säkert missförstått uppgiften och får göra om den då.

Varför kunde man inte ha fötts som en snygg människa? Fasen, jag ser ut att vara 54 år och har ringar under ögonen som en tvättbjörn. L frågade om  hon skulle handla nåt till mig från flygplatsen men så mycket pengar har jag inte att det skulle göra nån skillnad. Suck. Burka är inte en så dålig idé, hade det inte varit religion inblandat hade jag kanske konverterat. Mössa och halsduk hjälper ju lite den här årstiden, det skymmer en hel del men å andra sidan blir skadan ännu större när man kommer inomhus och måste ta av sig. Man ser hur folk rycker till. Jag ska ner på stan i eftermiddag för att hitta en superconcealer.

Lilla L kommer att bli en mästare på oneliners. Hon snubblade och slog huvudet i min stora bakdel. "Luktar du på mammas rumpa?" frågade V. "Ja", svarar Lilla L, "jag kollar att hon har tvättat sig ordentligt". Trumvirvel.

Kommentarer
Postat av: Linnea Moller

Hade du tvättat dig ordentligt då??

2007-11-16 @ 16:16:22
Postat av: Ingela

Haha L är ju så underbar, och så söt. Du har så fina barn! Det blir att vakta dom när dom blir äldre, dom kommer krossa många hjärtan. :)

2007-11-16 @ 19:55:45
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0