Hem och skola

Idag kunde sonen äntligen gå tillbaka till skolan. Han är feberfri men rösten har inte kommit tillbaka helt. Han var sprudlande glad ikväll iallafall så stackarn har nog haft skittråkigt här hemma. Och jag förstår honom. Hela förra veckan var jag på uselt humör för att jag inte fick nåt gjort med min uppsats. Muttrade hela veckan och funderade på att hoppa av. Tvingade barnen att se tre filmer i rad i söndags för att komma något så när i kapp. Idag känns det bättre, har fått godkänt så här långt och jag tycker ju själv att ämnet är intressant. Den här veckan har jag inget jobb inplanerat förrens på lördag. Känns konstigt. Ska jag bli tvungen att göra mitt skolarbete i god tid nu?

Fortfarande inget tentaresultat men det borde komma under veckan.

Nu när projekt Flytta Datorn är över letar J efter nya projekt. Jag gav honom två alternativ; Vardagsrummet eller furujävulen (trappan). Han funderar. Tills vidare flyttar han saker från en hylla till en annan. Han är lite upprörd över att vi inte får bygga ut men jag har föreslagit flytt och det vill han inte heller så då får han väl ha sina idiotprojekt då. Jag tror att han behöver en hobby. Igår var jag på utbildning och mobilen ringde två gånger på kort tid hemifrån. Sen fick jag sms "Ring hem". Började bli lite orolig så jag ursäktade mig och gick ut och ringde.
J: Kan du åka förbi Datacorner och köpa ett ljudkort?
E: Skojar du med mig? Jag är lite upptagen, vad vill du?
J: Men du ska väl ner på stan så kan du köpa ett ljudkort?
E: Allvarligt? Nej det kan jag inte.
J: OK, jag får åka ner själv imorgon då.

Och idag på föreläsningen, samma sak, missat samtal och sen sms "Ring mig". Suck.
E: Har det hänt nåt?
J: Ja, V kan gå på simskola idag så jag har ringt din pappa och sagt det.
E: Eh? Bra?
J: Ja precis.
E: Hej då.
J: Hej då.

Hur klarade vi oss utan mobiltelefon egentligen?




Förresten, kalendrarna kostar 30 kronor och man kan vinna fina saker på dom, presentkort på Ica och sånt. Än finns tio kalendrar kvar till salu.


Kommentarer
Postat av: lisa

skönt att du kämpar på..........

2007-11-13 @ 21:30:15
Postat av: A-K

Hej
30kr har jag nog råd med =)Vi kan höras nästa vecka eller nåt? så kan jag köpa en.

2007-11-14 @ 12:26:40
Postat av: Ingela

Angående köttbullar. Kolla min blogg. :)

2007-11-14 @ 17:03:26
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties
Postat av: Ingela

Hoppas köttbullarna blir bra då. Och jag vet inte om det innehåller mjölk i dom där påsarna, du får kika på innehållet, tänkte på dottern din, vore synd om hon blir dålig bara för det. Om hon nu blir det av pulver vill säga.. :)

2007-11-15 @ 20:54:03
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0