Om helgen

Italiensk plockmat och billigt vin, live rock och gamla vänner. Klart det var roligt! Lyckade få i mig en hel flaska bubbelvin hemma och sen ytterligare några cider ute men var i helt OK form igår. Tur det. Hade nämligen bjudit in släkten på middag. De fick äta upp plockmaten till förrätt och sen ungsbakad lax med potatis och hollandaisesås och två sorters kladdkaka med bär med vit choklad täcke och kokos. Haha, ingen gick härifrån hungrig.

Passade på när pappa var här att dra igång Power Point och vips så var bildspelet klart. Det var ju inte direkt avancerat att använda. Så nu ligger jag bra till för veckans skolplanering också. Den här kursen slutar på tisdag, ska bli skönt att börja med nåt annat. Nästa kurs handlar om maktlöshet och självförakt. Upplyftande.

Tidigt i morse tyckte grannen att han bara måste skotta trottoaren utanför barnens fönster. Barnen vaknade såklart och ville gå ut och leka i snön. Efter mycket tjat hade de äntligen fått i sig frukost och tvättat sig och vi hade letat upp alla vattentäta och varma kläder de behövde, till och med raggsockar. Tog säkert en halvtimme att bara få på ytterkläderna. Släppte ut barnen och vad gör dom? Jo, de ringer på hos grannpojken och går in dit och tittar på TV.

Känner mig nedstämd idag och jag vet inte varför. Uppgiven på nåt sätt. Behöver nog shoppa lite för att bli gladare. Får ju betydligt mer i lön än vad jag räknat med. Jag kanske jobbar mer än jag tror. Men de pengarna behövs väl när vi åker. Bara tre veckor kvar nu :-).

http://uk.weather.com/weather/local/SPXX0238


Kommentarer
Postat av: Linus

billigt bubbel en bit mat och lite musik och en och annan vän...vad mer kan behövas i våra liv???
klart vi hade kul!!

2007-11-25 @ 16:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0