Söndag kväll

En bra helg. Men den gick fort. Hämtade L på Arlanda i torsdags, upp på fredagen och duschade och sen till Borlänge och åt med I och barnen som blivit jättestora på bara några veckor. Barnen alltså. Vidare till Malung. L körde och ju närmare vi kom ju värre blev hennes bilkörning. Men jag börjar bli van. Fest mitt i skogen, väldigt mysigt med eld och utebadkar och massor med Pisang (som L köpt billigt och jag var tvungen att dricka). Upp och äta pizza och sen hem. Samma sak på hemvägen, efter Fagersta fick jag hålla i mig i bildörren :-).

Underbart att träffa L igen och det verkar ju som om hon dragit en stor nitlott för de flesta belgare verkar ju vara roliga människor. Maken erbjöd sig att åka och hämta henne om en vecka, vet inte om han också saknar henne eller om han bara vill åka och köpa billigt vin.

Och hur går det i skolan då? Ja... ska jag vara ärlig (och det ska jag väl i min egen blogg) så har jag inte gjort ett skit den här veckan så nu ligger jag redan efter. kul va? Men jag har ett ämne till min D-uppsats, håll i er nu; Skillnader i upplevelser av hälsa hos alkoholberoende män och kvinnor. Kanske får jobba lite med titeln, låter ju inte som en bästsäljare direkt men där har ni frågeställningen iallafall. Imorgon ska jag plugga hela dagen.

På söndagar har jag och barnen myskväll. J spelar innebandy så vi brukar krypa ner i min säng och kolla på Miami Ink mellan sju och åtta. Tiderna är ju bokade i januari så nu måste jag bestämma motiv bara. Är väl ganska säker på vad det ska bli och jag litar på tatueringsmannen men ska fundera på detaljerna. Lilla L vill också "tatutvera" sig och det kanske man inte ska uppmuntra hos barn men å andra sidan är jag glad att hon är stolt över sin hud och inte längre försöker gömma den som hon gjorde när eksemen var som värst. Det är ju i vilket fall 13 år kvar tills hon får så hon hinner kanske ändra sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0