Avancerad shopping

Mitt shoppingberoende börjar ta nya uttryck. Innan barnen var målet enkelt; Gör av med alla pengar innan nästa lön kommer. På vad som helst. Nu tvingas jag bli mer avancerad. Min beroendebild gör att det inte spelar någon roll vad jag köper, bara att jag köper. Visst, det är inte riktigt lika tillfredsställnade att handla sportstrumpor till sonen som det är med en riktigt onödig handväska eller ett par skor som är omöjliga att gå i. Men det är bättre än inget.

Efter den 15:e i varje månad börjar pengarna ta slut. Men det är ju ändå helg och det regnar så vad ska man göra? En bra maskerad shopping kan man göra på t ex Ica Maxi. Där finns det mesta. I den här familjen är det maken som har Icakortet. Alltså betalar han när vi handlar där. Hoppsan, precis den boken jag ALLTID velat ha, och en mascara... min som just nästan är slut. Filmer, jo men det behöver barnen och blir det protest där drar jag en etiklektion angående hembrända filmer och så hamnar de i korgen.

Båda barnen behöver höstjackor. Jag har vetat det ganska länge nu men kommer inte till skott. Gick en vända på köpcentret i fredags men hittade inget jag ville ha. Det är också ett bra shoppingtips, att dra ut på det. Kolla runt riktigt noga och i alla affärer. Rätt vad det är kommer snön och då behöver barnen ingen höstjacka längre utan man får börja om med vinterjackorna. En risk med metoden är att det en morgon är minus tio grader kallt och du får skicka iväg barnen med fem lager tröjor under fleecejackan, får skämmas för fröknanrna och tvingas åka till H & M på lunchrasten och köpa en exakt likadan jacka som alla på dagis har, som egentligen varken är snygg eller praktiskt. Hm, jag kanske borde ge mig av och leta vinterjackor redan nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0