Datorväska

Letar efter en väska till min dator och det är inte det lättaste. Har några få men viktiga egenskaper den måste ha;

SNYGG, och med det menar jag enkel design, gärna enfärgad förslagsvis grön.
AXELVÄSKA, skulle aldrig gå omkring med en ryggsäck med en dator i. Ryggsäck är för tågluffare.
RÄTT MATERIAL, hellre bär jag min dator i en Systembolagskasse än i en väska av nylonmaterial.

Det jag letar efter påminner ganska mycket om min älskade Dieselväska som jag har hela dagarna där alla mina skolböcker, plånbok, filofax och en miljon onödiga men oumbärliga saker får plats. Men datorn får inte plats i den, jag har provat. Det närmaste jag kommit är Gollaväskor men jag vill inte ha det materialet, skulle gå omkring och vara full av statisk elekricitet hela tiden då. Ge mig tips! Jag vill helst köpa väskan på nätet för jag undviker helst att gå in i affärer av Elgiganten/Siba/PCstore-typ. Vill jag ha ångest finns det enklare sätt.


Var på bio igår hela familjen för första gången, annars är det alltid jag som får gå med barnen. Såg en mycket bra film. Jag säger fem nånting av nånting (bedömt som familjefilm alltså). Det enda störande var att dottern, som satt i mitt knä, ätit kålsoppa till lunch. Men det passade in ändå på något underligt sätt.

image3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0