Jobbig dag

Vilken hemsk dag jag har haft! Idag har nästan allt känts olustigt och fel och jag är en dålig och hopplös människa. Irriterad och ledsen på allt. Problemet med att jobba med människor är att de är just människor, de gör som de tycker och inte som de borde. Om jag ska ha en teori i ämnet tror jag att människor oftare gör som de inte förväntas göra, men det märks inte för vi ser det vi vill se. Så när en människa inte följer en given mall så märks det. Tyvärr följer människorna jag jobbar med aldrig givna mallar. Ofta är det det som är tjusningen men idag var det bara jobbigt.

Förra veckan sa fem olika personer till mig att lugna ner mig, att dämpa tempot innan jag blir utbränd. Ha. Jag fattar naturligtvis att mitt liv just nu låter som ett skolexempel på en människa på väg in i en utmattningsdepression, särskilt med alla dödsfall och all stress som finns i mitt liv just nu. Men vad ska jag göra? Tvärtemot vad folk tror jobbar jag faktiskt inte främst för att det är roligt utan för att jag behöver pengarna. Js hopplösa arbetstider har jag ingen kontroll över. Barnens omsorg är ungefär lika flexibel som en betongsugga. Inte för att jag tror att jag blir utbränd. Men kursplanen till nästa kurs gjorde mig inte precis mer avslappnad.

image4

Gnäll, gnäll, gnäll. Men det är min blogg och jag skriver vad jag vill. Dessutom hade jag en alldeles underbar helg trots att jag jobbade. Sovmorgon varje dag, lugnt och trevligt på jobbet, gott kaffe och hämtmat, vad mer kan man begära. Men hur kul är det att skriva om det?

Kommentarer
Postat av: Linnea Möller

Jag SAKNAR dig

2007-09-24 @ 21:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0