Skitkarl

Vi hade bröllopsdag i söndags. I lördags sa J att "imorgon kväll ska jag spela innebandy". Ha, tänkte jag och blev alldeles glad, kommer han faktiskt ihåg att vi har bröllopsdag och ska överraska mig och säger att han ska spela innebandy bara för att förvilla mig? Det kunde ha varit så. Jag avbokade barnvakten (Linnea) för i vilket fall skulle hon inte behövas. Söndagen kom och jag började oroa mig för att han faktiskt skulle spela innebandy och inget annat. Så TRE gånger nämnde jag att det är den 10e augusti idag. Kvällen kom och karln åkte iväg för att spela innebandy. Ja, för att spela innebandy. Han kom hem vid halv tio och då hade jag köpt blommor och choklad och han frågade varför. Suck. Men vad tror du? Vad har du glömt varje år i augusti de senaste 6 åren? Först då trillade poletten ner och han hade mage att kalla det en "engångsförteelse". Ja, en gång om året. Har fortfarande inte fått någon sorry-present. Men å andra sidan är han ju väldigt upptagen. Han sitter på en pall och polerar kromen på gammelbilen med en tandborste.

Ingen bra vecka. Träffade jobbarkompisar på Willys som antydde schemaförändringar och idag trillade schemat ner i min brevlåda och nu ska jag tydligen jobba varannan helg igen. Jag började grina. Med Js puckade schema och mitt ännu sämre schema betyder det att hela familjen är lediga samtidigt en helg av sex. Och vem ska ta hand om barnen när vi båda jobbar? Det här går ju inte. Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja du, vi firade bröllopsdag igår men efter försök med pusslande av barnvakter, skjuts till hockeyträning och tanken på en stressig middag på restaurang så gav vi upp. Tar det nån annan dag när vi har tid ;-) Ge dig själv nåt litet extra istället!! KRAM

2008-08-12 @ 20:54:28
Postat av: Lisa

du vet var jag står vännen......snart 30/8

2008-08-12 @ 21:49:49
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du vet hur karlar är =)

föressten. Har du bara vänner på L?

2008-08-13 @ 10:28:59
Postat av: Lang

Tydligen

2008-08-13 @ 22:14:40
Postat av: Linus

kände att jag måste göra ett inlägg - börjar ju på L jag med :-D

jag tycker att J borde åka till sivletto för att köpa strumpor åt dej som kompensation i bröllopspresent!

2008-08-14 @ 14:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0