Årets pepparkakshus

Nästan varje år så länge jag levt har vi bakat pepparkakshus. Det hör till. Variationerna har varit många men mest förtjust är jag i den gamla hederliga modellen med bostadshus, utedass och svinstia. I år hade vi ambitionen att baka slottet men vi hade aldrig tid att åka dit och fotografera så det blev som vanligt jag som fick slänga ihop ritningarna. L har pyntat dasset (närmast kameran) och V har gjort svinstian. Nu fattas bara tomtar och grisar.







Var ledig idag men ska jobba hela helgen. Blä. Var på stan och försökte köpa julklappar men köpte mest saker till mig själv. I år längtar jag verkligen efter jul, kanske för att vi hoppade över den förra året. Det var underbart att ligga vid poolen på julafton och sen äta en helskum julmiddag med fisk och anka och massor med vin, men i år vill jag ha snö och tomtar och julmust. Har redan börjat, mitt julmustberoende är fullt utvecklat och jag har gjort ett par kålrotslådor, som vi redan har ätit upp. Jag önskar mig inget särskilt, vill bara ha ledigt (vilket jag har, på julafton och juldagen men sen jobbar jag igen), Dessutom har jag börjat planera fest på nyårsafton. Försökte övertala belgiska Martin att han måste ha "tuxedo" i Sverige på nyårsafton men han gick inte på det. Undrar om de fått sin bebis då? Ett argt litet russin är precis vad vi vill ha. Ha, läste ett inlägg jag skrev för ett år sen och redan då var julgrejerna spårlöst försvunna. Kanske dags att köpa nytt?




Kommentarer
Postat av: Linus

julmust ...... mmmmmm

jaha, då var vi igång med musten igen :-)

jag har också börjat redan - om det kan vara till nån tröst. vilken tycker du är bäst i år? jag håller på Guttsta som vanligt :-D

2008-12-05 @ 16:00:09
Postat av: Lisa

schysst hus....du höjer ribban för en annan =)

julmustberoende kan man bli inlagd för det????? behöver vila lite.....

2008-12-05 @ 18:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0