Bara jobb nu

Sista lediga dagen före julafton. Eller egentligen dagen före julafton om man ska vara petig men jag tror inte någon vill ge sig ut och köpa julklappar då. Alltså åkte jag ner på stan idag. Resultat? Fortfarande inte färdig. Men jag får väl åka efter jobbet någon kväll, det ordnar sig. Elgitarren har ju kommit så julen är ändå räddad.

Är irriterad över att min lediga dag snart är slut. Vill inte gå till jobbet mer nu. Inte för att jag har så mycket att göra hemma utan för att jag inte har lust med någonting. Skulle älska att få sova en hel dag. Det känns lite som att jag aldrig kommer ikapp.

Bra helg iallafall. J jobbade, jag bjöd över folk på middag hela helgen. L och F åt julmat och vi drack glögg i lördags. Barnen blev nog lite väl upphetsade av julförberedelserna och gick bananas på lördagsgodiset. Vaknade 00:45 av en kräka som landade på mitt sovrumsgolv. Underbart. Men stackars lilla L har nu fått chokladförbud oavsett vad den innehåller. Min senaste teori är att hon inte tål choklad punkt. Hon ser hemsk ut i eksemen, särskilt händerna, och gick till skolan med bomullshandskar och extra salva. Inte roligt i pysseltider. V tog sina sparpengar och köpte Guitar Hero 3 och en trådlös gitarr så han är hopplös att nå för tillfället.

Tomas Quick va, vilken lirare. Jag följer alla debatter och artiklar stenhårt, tycker i och för sig att det säger mer om Sverige än om Tomas Quick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0