Ledig lördag

Ledig helg, tänkte nästan skriva "som vanligt" men det kanske är att ta i. Men det är andra helgen i rad nu. Ja, ni behöver inte vara oroliga, nästa helg är det jobb igen. Igår hälsade jag på gamla vänner hemma i byn, drack så mycket kaffe att jag klarar mig utan i en vecka nu. Men det var trevligt. Ibland kan jag tänka mig att flytta tillbaka, det är ju lite trevligt att alltid stanna och prata lite på Ica, på minussidan ligger att jag nu är på förnamnsbasis med gänget på parkbänken. Men det är ju samma sak här... Dessutom är de riktigt trevliga, för det mesta.

Melodifestivalen. Jag hörde början av BWO, de spelade något som lät som en cover på Oh mama can´t you tell, sen bröt L ihop och försökte spränga ljudvallen med sin egen röst. Vet inte ens varför hon blev skrikarg och det gick inte att få ur henne det heller, Telefonen ringde, mamma. Tyvärr hade hon glömt varför hon ringde och efter 23 minuters diskussion om tomatpriser och avlägsna släktingar fick hon prata med L istället som faktiskt slutade skrika och beklagade sig för mormor istället. Fixade lite nere och hann precis se snabbrepriserna. Det var inte så bra igår väl? Kändes inte som att jag missade så mycket. Jaja, hann se Björns fina sånger iallafall, hans franska är inte helt olik min :-).

Inspirerad av Ingela kommer här ett recept jag hittade på igår till middag som blev uppskattad.

3 stora kycklingfiléer
1 paket tärnad bacon
500g pasta (inte spagetti)
Halv burk röd pesto
1 dl grädde
1 paket färdig ostsås
parmesanost

Koka pastan. Strimla kycklingen och stek, släng i bacon och knaperstek. Blanda i peston och rör ihop med grädden. Häll hälften av ostsåsen i en form. Häll på pastan. Släng över kycklingröran och toppa med resten av ostsåsen. Hyvla över lite parmesen och in i ungnen i 20 minuter, 200 grader ungefär. Vi åt det med ruccola och gul paprika och lite rött vin.

Om man vill göra mjölkfritt:
Blanda istället kycklingen och bacon med lite chilisås. Ta Oatlys havremjölk istället för ostsås och gratinera med brödsmulor. Blir gott enligt barnen som dock kallade ruccolan för ogräs.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Max och Elin är fortfarande ett par, dom frågar efter varandra varje dag på dagis när dom inte går samma tider. :)
Han blir sötare och sötare, hemskt nog, jag kommer nog inte få ha honom i fred för alla tjejer snart. Sist kom jag på en annan tjej att försöka pussa honom på munnen när jag skulle hämta honom, o hon är äldre än honom. Skandal! :D

2008-02-26 @ 19:49:32
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0