Smutsig halm

Nu är det nästan, nästan färdigtapetserat i vardagsrummet, bara tre våder kvar av fondtapeten. Höll på halva dagen igår och hela idag. Mest var jag förvånad över färgen på tapeterna. När någon har frågat har jag sagt att det är halmfärgade tapeter men nu vet jag inte alls var jag fick det ifrån. För halm är väl lite gulaktigt? De här tapeterna är ju isåfall väldigt smutsig halm. Eller beiga helt enkelt. Vinyl med vävmönster i tråkbeige, det låter väl underbart fult? Men det blev helt OK faktiskt. Fast jag undrar hur det är med mitt färgminne.

Passade på att damma och skura vardagsrummet också. Hann tyvärr inte städa resten av huset så jag får försöka hinna det i veckan. Ska till tatueraren oxå för jag måste lägga till en centimeter lila. Så ska jag försöka få tid hos optikern också för nu går jag och kisar igen. Håller väl på att bli blind. Kanske därför jag såg så fel på tapeterna.

Har haft en del att fundera på i helgen och kan inte direkt säga att jag kommit på nåt smart. Och inte fick jag nån sovmorgon heller, herregud jag har blivit gammal! Vaknade runt sju både igår och idag och kunde inte somna om. Då hade jag ändå köpt en ergonomisk kudde på IKEA som man skulle sova så gott på.  Det värsta är att jag har börjat somna tidigt på kvällen också. Somnade ifrån Dodgeball igår före klockan elva. Tror jag.

Trevligt i fredags, god mat och framför allt mycket. Barnen är ju lite små att ta med sig, V ville gå hem innan maten ens kommit in och L var upprörd för hon missade Bolibomba. Vi försökte se Let´s dance men det är verkligen inte roligt. Melodifestivalen såg vi däremot. Jag röstar på han Björn, han som trollade. Haha, var ännu roligare förra veckan när han dansade. På tal om dansade... Ni måste titta på det här !


Kommentarer
Postat av: Lisa

Finland rules............kollar folk på detta undrar jag?????

2008-02-21 @ 15:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0