Sportlov

Ledig resten av veckan, eller nja, men onsdag, torsdag och fredag iallafall. Kidsen har sportlov och J är ledig. Var så glad när jag kom hem igår eftermiddag, tre helt lediga dagar när man kan göra vad som helst... för jag vägrar plugga den här veckan. Släpade iväg hela familjen ner på stan och hämtade mina glasögon och drog en sväng på bokrean. Åt Burger King till middag och somnade i ett bokreafynd före tio på kvällen. Imorse kom V in i sovrummet som en kamin. 39 grader. Suck. Varför får man aldrig bara vara ledig?

Nu mår han riktigt dåligt, han hostar som en säl (krupp) och är varm och kall om vartannat. Men det värsta är att han har ont i magen. Han gråter och skriker. Och sjuksköterskan i mig kommer fram; Färg? Jo, han har färg men så har han ju feber. Puls? Snabb men jämn och stabil. Kräkningar/diarré? Nej. Illamående? Ja. Aptit? Äter och dricker i mindre mängd. Tja, inget akut. Nu sover han en stund iaf stackarn. Han är så rädd att vi måste ställa in imorgon, vi ska ju till Vildmarkshotellet och sen till Kolmården. Men jag har is i magen, han brukar aldrig vara sjuk särskilt länge.

Efter lite övertalning har jag fått lite av J's tatueringstid i eftermiddag för att göra klart det sista. Han är där nu och sen ska vi mötas och byta bil (med barn i) och sen är det min tur. Hoppas jag. Fram till dess ska jag spela Bamse-bingo med L och smygläsa Johan Cullbergs bok om Gustaf Fröding och kärleken. Om jag lägger den på golvet så märker hon inte att jag läser :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0