Januari

Den mest ångestframkallande månaden är utan tvekan januari. Nu måste man skapa nya hälsosamma vanor, bryta gamla mönster och bli en bättre människa. Dessutom trillar alla räkningar in som bara kommer en gång om året, försäkringar, kåravgifter osv. Och alla årsbesked från banker som jag tror att man ska spara inför deklaration. Jag lägger alla i olika lådor och sen kastar jag dem efter sommaren, oöppnade. Tusen kataloger fyller brevlådan och man inser att man är totalt omodern och bara har fula gamla kläder. Lönesamtalet närmar sig på jobbet, ännu en förnedrande situation när man får höra att man är så duktig och sen får en löneförhöjning på 50 kronor. Möten inför skolstart, årskontroller på Allergi och Hörcentralen och... En vecka efter semestern är jag STRESSAD.

Idag får julen gå. Har sagt till barnen att de får äta upp pepparkakshuset när de städat rummet. Ska kasta bort ljusstakar som inte funkar och funderar på att byta gardiner. Försöker få familjen att vilja shoppa idag men det verkar mörkt, barnen vill åka pulka och gå till Busborgen och J vill titta på sport (!) och jag borde nog egentligen plugga.

Min son kan äta ägg! Jag bakar och bakar och han äter; efter mockarutorna kom hallonmuffins och nu sist vanlig sockerkaka. Snart dax att prova steg två; ägg i mat. Funderar på att börja med pannbiff med ägg i. Men då blir ju stekpanna kontaminerad av ägg och vi kan inte använda den mer eftersom L blir dålig då. Kanske ska köpa en billig äggpanna bara till V? Ja men då måste vi ju ut och shoppa idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0