Min dotter Kungen

Vid middagen idag påminde V oss om att det var kungens namnsdag igår. Lilla L blev mycket förvånad för hon trodde att kungen var död.  Nej, säger storebror, inte den här kungen, han är inte död. Men alla andra? frågar L. MAMMA? Tja... alltså, jo. Alla kungar dör, det gör ju alla, och alla som har varit kungar i Sverige är ju döda utom vår nuvarande kung. Lilla L är nöjd med svaret. Hon säger bestämt "Då ska jag inte bli kung". Men! V är upprörd. "Du kan ändå så inte bli kung det är bara GUBBAR som blir kungar!" Nu är L också upprörd. "Kan jag visste, på dagis säger dom att flickor kan bli samma sak som pojkar! Eller hur mamma eller hur!". Tja, för min del går det väl bra men jag hade tänkt en annan framtid för henne. Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.

Dagarna ramlar förbi i ett rasande tempo. Börjar få lite grepp om rutinerna i fängelset och det är riktigt roligt. Träffar  inte barnen så mycket som jag skulle önska men det är ju bara under en kort period. Livet är inte så illa alls just nu.

Minns ni den här? Har kommit ur min Cornelisperiod och är nu inne i en Thåströmperiod...
Undrar hur det kommer sig att inte fler bebisar blir uppkallade efter den här låten. Bra mycket finare än många av dagens topplistenamn.



Kommentarer
Postat av: Linus

kan det vara en av världens bästa låtar....du fick mej att sjunga på jobbet !!
klart L ska bli kung - kan det finnas nån mer passande för det jobbet ?

2008-01-31 @ 11:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0