Tatuerad

Det blev varken hjärta eller lilja men istället en stor fet ros och några körsbär. Och några stjärnor till. Motiven valdes mer med tanke på färg och helhet än någon mening i motiven. Det kommer bilder sen, de sitter så till att jag måste ha fotoassistans. Tre timmar tog det så nu är motiven helt färdiga, "bara" bakgrunden kvar som ska göras om två veckor. Tre ganska jobbiga timmar får jag säga, högst upp på baksidan av armen, under armhålan, gjorde det ganska ont. Men det var bara att bita ihop, stirra upp i taket och tvinga sig att tänka vad som behöver handlas till middag. Nu har jag lite problem med vad jag ska ha på mig för det är ganska ömt och lite kladdigt med salvan. Här hemma har jag linne men snart måste jag ge mig ut i stormen och hämta barnen och handla, ska försöka mig på Ingelas kycklinggryta till middag.

Idag har jag bara drivit runt, barnen är på dagis och jag borde plugga men jag har för många media i min närhet. Fnissade lite när jag åt frukost med morgontidningen på bordet samtidigt som jag mailade med L och konverserade på msn och pratade i telefon med svärfar.

Nästa helg kommer L hem, över helgen iofs men ändå. Jag har bytt helg och är ledig så vi ska bara handla och dricka kaffe och festa till med en utgång på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0