Förbereder rallyt

Jag har badat. Men är nog inte meningen att jag ska ha bikini för när jag badat färdigt lyckades jag vira in mina och Ls badkläder i handukarna och sen lämna in allting i receptionen. Det kom jag på på båten hem. Så nu måste jag ut och jaga en ny bikini, igen. Resan i övrigt var helt OK men inte mer än så. Shoppingen på båten var usel och hotellet halvskabbigt. Men barnen var nöjda. J fick vatten i örat och har hållit på med det fram tills idag när jag tvingade honom att ringa vårdcentralen så nu ska han dit och spola örat.

Jag och P ska ut ikväll. Får se vart. Vi var på Greken i onsdags och sen på bio och såg Mamma Mia. Den var betydligt bättre än jag trott. Imorse sa min V att idag kan han tänka sig att klippas. Ooo, tänk snabbt, bäst att passa på. Nu står han i duschen och sen drar vi direkt ner på stan. L har nya vänner på gården, flickor. Igår hade hon kjol på sig för att passa in. Men hon är ju ändå som hon är och hon hade stuprörsjeansen under. Idag har hon gått tillbaka till sin vanliga rockstil men jag såg nog att hon går i rödare färgskala än vanligt.

I våras provade jag en ljudbok och blev galen. De läste för långsamt och utan urskiljning, både spännande och tråkiga avsnitt med samma röst. Jag gav upp och förstod inte poängen. Men på badresan provade jag igen och nu är jag fast. Har försökt läsa Snabba cash tidigare men gett upp men på ljudbok... jättebra. Hittar på tillfällen att försvinna med min ipod hela tiden. Blir inte ens irriterad på att det går långsamt men jag har ju semester också.

Letar kläder till damrallyt. Hittar allt annat. Finns en klänning på New Yorker men så får jag beslutsångest. Ska prova den igen idag med V, han brukar vara bra smakråd. Saker jag behöver till damrallyt, hör av er om ni har förslag på hur jag hittar det:
Skotsrutiga filtar, för att dölja de risiga sätena.
Strumpor med söm bak, helst inte strumpbyxor utan höga strumpor (strumpbyxor finns på Twilfit).
Korta svarta bilkörarhandskar.
Svart resårbälte, brett (finns i alla färger utom svart på Gina Tricot).
Den perfekta klänningen.
Picnicset i tidsenlig stil (1962).

Kommentarer
Postat av: Linus

hade ni kul i fredags? ångrar lite att jag inte följde med men då hade jag väl varit död på lördagsmorgonen, jag som är så gammal :-D

2008-07-20 @ 17:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0