Thank god it´s SEMESTER!

Semester, semester! Fem underbara kravlösa lediga veckor med sol och bad och barfotapromenader! Eller, ialla fall fem lediga veckor, och det behöver jag. Och det är jag värd. Den här terminen har jag jobbat mina helger på psyk, jobbat eller praktiserat heltid på fängelset och klarat av en termin på specutbildningen, på heltid. Dessutom mina vänner, jag lyckades få VG på D-uppsatsen, poängen kom in igår. Så jag om någon har banne mig förtjänat min semester.

Sista dagen på fängelset igår och det var både sorgligt och skönt. Sorgligt för det är ett roligt jobb och jag kommer sakna alla där. Det hände en sån otrolig sak sista dagen också, en scen tagen ur en film ungefär, som jag aldrig kommer glömma bilden av. Skönt för den här sista veckan har varit tokstressig med massor av övertid och magkatarr. Och inte kunde jag ta ut min intjänade flex heller, utan tvärtom blev jag kvar till 18 eftersom det trillade in sjuka människor från Sveriges alla hörn. Men nu är jag alltså frigiven. Frifoting.

Semester. Imorgon ska vi upp halv fem och bege oss till vårt östra grannland med en stor rödvit färja. Sen ett dygn på badhotell innan vi vänder hemmåt. Det är semester det.

Var på stan med P och fikade och shoppade. Försökte hitta en bikini, det var lite kris för jag har ingen och nakenbad tillåts inte på badhotellet. Jag vill ha en svart bikini modell boxertrosa men de jag hittade bara bikinis som hade en söm mitt fram. Hur tänker man då? Måste vara en karl som designat det. Om man är kvinna och har en trosa med söm fram får man automatiskt kameltå hur man än drar och nyper i tyget. Och det är inte fint. Tillslut hittade jag bikinitrosor på Stadium som såg OK ut men helt nöjd är jag inte. Får se om jag använder det som en ursäkt för att slippa bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0