Fiskreklamation

Kan man ens reklamera fiskar? När man har lagt i dem i akvariumet hemma alltså? Var och köpte fiskar idag, berättade för fisksäljaren att vi bara har neontetror och vi vill ha några som inte äter upp dem. V ville ha eldsjärtar så vi frågade om det skulle funka. Ja visst, bara bra, och de skulle inte bli så stora heller, ungefär 15 mm, den storlek de har nu alltså. Jaha, så vi köpte två och åkte hem och adapterade dem. De fann sig väl tillrätta och simmade och åt lite och... ja det är väl ungefär vad akvariefiskar gör. Slog upp sorten i min lilla bok och där står det att Eldsvansar är väldigt aggressiva fiskar som oftast äter upp sina fiskvänner och som blir ungefär 15 CENTIMETER. Så tyvärr tror jag våra neontetror är dödsdömda.

Började dagen med att bli osams med barnen. Skrek och var arg för att huset såg ut som en krigszon. Direkt efter frukost gick vi i samlad patrull och utrotade Charlie (damm, udda strumpor och gamla popcorn framför allt). Alla hatar väl att städa men jag HATAR att städa. Värsta jag vet. Därför ser det ut som det gör hemma oxå. Men jag får mina utbrott ibland och då ska allt städas (pms-häxa). Nu är huset skinande rent, dammsuget (utom i hallen för jag råkade suga upp en vante och sen fungerade det inte mer) och vädrat. Vi har påskris med fjädrar och vårplanteringar med påskliljor och vi har till och med ställt undan halmbocken och julgrisen som stod på trappan. När vi var färdiga sa V att det känns så bra nu när det är klart, så rent och lätt att andas, och precis så är det ju.

Om jag hamnar i fängelse nån gång, kan ni då hjälpa mig att aldrig få placering i Gävle?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0