Ni na ni na Dagens boktips

Bokreafynden är utlästa och jag har beställt lite pockets från adlibris, hoppad de kommer imorgon. Läste Mig äger ingen av Åsa Linderborg i helgen. Helt OK. Sen läste jag Svensk Maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson och jag är helt fascinerad. LÄS DEN. Jag väntar på böcker om Cornelis Vreeswijk, en bok om Micke Dubois och en bok om en tjej som skär sig, Zebraflickan. Återkommer med recentioner efter helgen hoppas jag, om de hinner komma. Behöver ha böcker med mig till Öland.

Sista dagen i fängelse imorgon, lite sorgligt är det allt. Var på planeringsdag idag och hela eftermiddagen har jag varit så irriterad att jag nästan exploderade. Om man A/ delar ut papper med text och B/ visar OH-bilder/power pointpres på exakt samma text så tycker åtminstone jag att det är fruktansvärt irriterande om man dessutom C/ läser texten högt. Ja, jag är sjuksköterska och det är ju ett ganska praktiskt yrke men jag KAN läsa. Riktigt bra faktiskt. Det finns bara en sak som är mer irriterande än det och det är när man gör samma sak på TV-reklam. Tror dom att någon kommer köpa något när man blir behandlad som en idiot? I allafall, hade vi fått läsa pappren innantill och sen ställt frågor hade planeringsdagen tagit max en timme. Slöseri.

Såg en film, Svart katt vit katt, i helgen. Tillsammans med Svensk Maffia-boken är jag helt besatt. Måste övertala Linnea att åka med mig till Balkan. Jag kan säga Dobre och har övat in några schyssta moves. Till en riktigt bra låt; Pitbull Terrier. Kalla mig Goran.

Annars är allt som livet är. Vissa mår dåligt andra mår bra. Har fått några halvjobbiga nyheter i veckan men det går. Fortfarande ångest över uppsatsen men här får man ju inget stöd.

Kommentarer
Postat av: Linnea

när vill du åka?

2008-03-27 @ 19:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0