How was school?

Sommarn kom och gick. Vi har iallafall hittat till Framnäs, något som vi letat efter i tre år snart. Ja inte varje dag förståss men vi har åkt ner till parkeringen och spanat ett par gånger varje sommar, hur 17 ska man kunna förstå att man ska gå bakom ett båthus och över en bro? Nå, nu hittar vi äntligen. Vi finåkte i finbilen hela lördagen, åkte runt och fikade på olika ställen bara. Söndagen spenderade jag med att analysera i min uppsats :-(.

Vissa människor bara suger musten ur en med sin negativa energi. Har inga bra strategier alls för såna. Men jobbigt är det. Och nu funderar jag igen, kanske inte har det så dumt egentligen...

Båda barnen sjuka, V hade 40,3 när jag kom hem. Då föll till och med jag till föga och gav ungen lite Alvedon. Och självklart blev han helt vild så fort febern gick ner, precis vad jag var rädd för. Nu ligger han i sängen och kan inte sova. Lilla L har bara 39,2 så hon fick ingen Alvedon. Hon hade ont i halsen och fick isglass istället. God effekt :-). Hon sover dessutom. Imorgon ställer svärfar upp och vaktar så jag kan jobba. Jag försöker alltid smita undan när det är dax för vård av barn. Jag är helt enkelt kass på att vårda privat. Jag är kass på högläsning och brädspel och TV-spel är helt kört. Så oftast fastnar jag framför datorn och barnen framför TVn och så går dagen. Fast just imorgon skulle det kanske vara lockande...

Kommer osökt att tänka på ett citat från... just det Napoleon Dynamite:

Grandma: How was school?
Napoleon Dynamite: The worst day of my life, what do you think?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Trist med sjuka barn. Hoppas de kryar på sig snart. Hur är det me dig då? SKa jag göra någon mera intervju?

2008-05-12 @ 21:08:37
Postat av: Sara

Å, vad roligt med sjuka barn.. *not*
Hoppas att allt är bra annars, och snart är skolan slut för din del.. Själv har jag 1 år kvar.. Nackdelen med att läsa på halvfart.. Hur gjorde du nu med ditt beslut? Såg att tiden har gått ut..

2008-05-15 @ 16:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0