Slutstrejkat

Fick höra på eftermiddagen att Vårdförbundet accepterat ett bud och strejken var över. Hade väl inga större förväntningar men när jag såg avtalet började jag skratta. Jag har det problemet, på psykspråk heter det "inadekvata affekter". Och det håller i sig. Hela kvällen har jag känt mig extra uppåt och glad. Och då var avtalet lika värdefullt som en säck potatis. Eller ens det. Nu är jag ingen ekonom, det är jag den första att erkänna, men alltså 4 % och sen 3% och sen 2%. Är inte det liksom lägre än inflationen? Så egentligen strejkade vi i sex veckor för att gå back. Ja, jag ska väl inte klaga, jag får ju ett lyft med lägsta lönen. I mars 2009. 21100 riksdaler i månaden. Nej, jag tror inte att jag vill inte vara förtroendevald längre.

Min bebis fyller 8 år imorgon. Efter STOR vånda och mycket vacklande köpte jag en skateboard. Han kommer antagligen att bryta sina första ben redan imorgon men då har han iaf varit lycklig en stund. Han önskar sig frukost på sängen så det ska han väl få, tyvärr jobbar J förmiddag så det blir klockan 5 på morgonen. Någon som önskar väckning?

Vad annars? Vår Linnea har blivit stor och ska flytta hemifrån i helgen. Hon har bott här sen mars tror jag. Vi ska äta ostbågar och titta på Grey´s när hon kommer hem ikväll, mer sentimentala än så blir vi nog inte. Så nu har vi ett sovrum över om någon behöver. Vissa av mina vänner (Linda) påstår nämligen att jag har en tendens att vara mer vårdande än vad yrket kräver. Tror jag inte et dugg på. Men tomt blir det.

Och... ta da da ta ta taa! Uppsatsen är färdig! Tjoho! Min handledare har gett sitt OK och jag får gå upp med den för examination i nästa vecka. Vilket i och för sig är det värsta av alltihopa men sen är jag färdig. Helt slut för att vara ärlig. Så tänk på mig på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Linnea

hahahahahahahahah :)
för vi har ju hunnit se varandra så mycket.
du får komma och sova hos mig när du jobbar natt... .
pusspuss

2008-05-28 @ 23:25:21
Postat av: Sara

Ja, det är ju inte så där överskoj att vara förtroendevald just nu, för i detta kan jag INTE stötta VF.. Funderar starkt på att hitta andra alternativ till arbete.. Har fått in foten på 2 bemanningsföretag, så vi får se om det leder till något..

2008-05-29 @ 07:40:48
Postat av: Lisa

kvv kanske =)

2008-05-29 @ 22:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0