Turungar

Förra året blåste det så mycket att de inte kunde tända brasan och året innan dess regnade det och J jobbade och jag var trött och "glömde" berätta för barnen att det var sista april. Men igår drog vi iväg och det var som att vi fick en ursäkt för de tidigare åren. Det var trevligt, kan inte komma på nåt bättre ord. Vi köpte några lotter när vi kom och sen spelade barnen på chokladhjulet. Och V vann. Han var så stolt över sina godispåsar och sin chokladkaka. Sen kastade vi pil allihopa. Och då vann J och L ännu mera godis. Brasan tändes och på vägen tillbaka till bilen kollade vi dragningen av lotterna och... jo då. Lilla L vann första pris och fick välja en korg full med mat. Efter mycket möda valde hon den med mest godis. Det var inte så mycket hon tålde i den men hon fick sälja det dyrt till oss och sen köpa nytt så det gick bra. Hon har till och med försökt sig på thét hon vann men det var tydligen äckligt :-).

Idag drog vi iväg till Barkarby efter viss förhandling med maken. Men när vi väl åkt var han nöjd, tror han ville prova GPSn. Men, min shoppingolycka håller i sig, ett par skor och ett par halvbra jeans var allt jag kom hem med.

Uppsatsen... Ja. Fyra intervjuer klara och färdiga och jag har börjat med analysen. Men det är MYCKET kvar. Deadline 2 juni. Och jag SKA klara det :-).Fast det är ju så mycket roligare att jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0