Första advent

Idag ville jag inte. Ville inte gå upp, ville inte klä på mig, ville inte laga mat. Men vad hjälper det? Igår letade jag efter telefonen hela dagen och idag har jag letat efter julgrejerna. Hittade en ljusstake och massor med julgranspynt men alla ljusstakar och adventsstjärnor att ha i fönstren är spårlöst försvunna. Säkert telefontjuven.

Struntade i julskyltningen och letade julklappar på internet istället. Ska beställa ett elgitarrset med förstärkare till V. Impulsshoppade en Bumling-lampa på Tradera. Kommer bli jättefint i köket. Vi hade en orange Bumling i köket hos mamma och pappa och jag hatade den. Fulast lampan i norra Europa. Sen när jag flyttade hemifrån saknade jag den. Och så nu äntligen har jag köpt en brun. Den var lite repig men det gör inget. Vi har så ostädat att den snart är full med maskerande damm. Just nu luktar det i alla fall gott i mitt stökiga kök...



Byter schema redan i morgon så jag börjar med ledig dag. Tror jag ska promenera iväg och handla adventsljusstakar och stjärnor. Sen är det ju dags att börja med ritningarna till årets pepparkakshus. Vi ska baka på torsdag om någon vill vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0