Tillhör Kriminalvården

Nu är jag i fas igen, har tackat ja till Kriminalvården och så gott som sagt upp mig från Landstinget. Bad om tjänstledigt och chefen ger mig besked på torsdag men det troliga är att jag måste säga upp mig. I vilket fall slutar/börjar jag i mitten av februari. Hoppas på att kunna gå lite tidigare och jag bearbetar en vikarie för fullt. Bearbetar också chefen om att få sluta mina dagar på avdelningen istället för på mottagningen. Vi får väl se. Barnen såg på Lilla Aktuellt idag en trailer om en film om barn som har en förälder i fängelse. Det kommer ju vi ha, säger L. Jo, men jag får ju komma hem på kvällen, säger jag. Ja, säger L, du har väl inte tjuvat så mycket då. Nja, försöker jag, jag ska ju JOBBA där och därför får jag ju gå hem när jag jobbat färdigt. Får jag inte vara med i filmen då, frågar L. Jo, nu lägger sig V i, vi har ju en morbror som är tjuv. Har ni? Ja. Han körde 130 på 50-väg när han körde hem mig. Han gjorde vad? Fast han borde få det för han sa att man borde få det om man har en racerbil. Hm.

Dramatik på gatan. Skott hördes i mörkret och V sprang fram till fönstret och hoppades att grannen sköt fyrverkerier. Istället ser han en stackars ren ligga längs vägkanten precis utanför vårt hus, kämpandes för livet. Och två karlar i arbetsställ slängde upp det halvdöda djuret i en pick-up. Försökte förklara att det var tvunget att skjuta djur som ränner omkring i bostadsområden men L hade hunnit fram till fönstret och la fram sin teori om hur renen hade svimmat av hunger samtidigt som en bil fick punktering (därav smällen). Sen åkte männen bort med renen för dom skulle äta middag. Efter flera försök att berätta sanningen om livets orättvisor gav jag upp och slutade med "Ring pappa då så kan han förklara!".

Min hårdrocksson ska ta med sig guran till skolan och uppträda i Luciatåget. Vad han ska spela? Smoke on the water...

Årets fotbollskalendrar är här. 30 kronor styck. Hör av er.


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till nya jobbet!! Det låter jättespännande och blir säkert riktigt bra :) Kram Linda

2008-11-18 @ 21:12:43
Postat av: Anonym

vilken action ni har hos er....och det är egentligen jag som ska bo på landet eller =)

pssst lycka till på torsdag med L

2008-11-18 @ 21:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0