Vägrar fredagstacos

Har ingen större energi för tillfället, stressigt på jobbet till ingen nytta och J sitter väl inte helt säkert efter senaste varslen. Och jag lär väl knappast få någon miljöbil heller nu när jag kanske måste försörja familjen. Och inte lär vi flytta heller. Skulle fått veta löneförhöjningen men chefen undviker mig. Säkert för att jag får riktigt dålig höjning om jag ändå ska sluta. Men ska inte den vara för året som gått? Har fått lite blandade reaktioner om mitt jobbyte av arbetskamraterna. De flesta säger "Synd men jag förstår dig". Från lite oväntat håll blev det kraftiga protester. Och jag är fortfarande ambivalent. Vissa dagar.

Längtar efter julen, behöver något att pigga upp mig med. Tycker livet nu bara består av jobb och matlagning och dåliga serier på TV. Barnen vill bara spela Guitar Hero och se på Harry Potter och J jobbar eftermiddag så honom har jag inte sett sen i söndags. Det kanske börjar lite julmarknader redan nu i helgen? Ska kolla upp det. J jobbar hela helgen så jag måste väl roa barnen på något sätt.

Matlagning ja. Nu är det dags igen, barnen är hungriga. TACOS! Nej, jag dör om jag äter tacos igen. I fredags fick jag en fix idé om majssoppa och till allas stora förtvivlan gav jag mig inte. L tyckte det var jättegott och de andra åt utan protester. Men J var väldigt snabb med att lägga resterna i frysen för att slippa få det i matlådan. Idag är jag inte lika avancerad. Idag blir det varma mackor med makrill. Och fredagsmys med chips och julmust. Men sen måste jag hitta på nåt till resten av helgen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

hihihi...jag har ätit tacos idag.....julmarknad, låter nice...höras......söndag fm kanske

2008-11-21 @ 21:37:16
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0