Uppsagd på egen begäran

Så har jag sagt upp mig. Fick inget rakt besked om tjänstledighet så jag tillslut lackade jag ur. I samma veva fick jag min löneförhöjning som i och för sig var OK, procentuellt, men ändå lämnade en del övrigt att önska. Jag fick till exempel inte en krona för min magisterexamen. Som jag faktiskt blivit lovad. Så jag sa upp mig i mer eller mindre affekt. Det känns lite tomt men ändå, jag försöker tänka på hur gärna jag ville ha jobbet på fängelset i somras och hur besviken jag blev när jag inte fick jobbet då. Så det är nog rätt beslut. Slutar den 1 februari och börjar på fängelset den 2a. Nu ska jag byta schema med en annan sköterska så jag får sluta mina dagar på avdelningen och hon får gå upp på mottagningen. Kommer säkert att bli bra.

Var med make och bror och åt fin plankstek i måndags, sedan vidare till Henrik Schyfferts monolog. Var bra, inte fem popcorn kanske men fyra i alla fall. Och middagen var verkligen god. Tyvärr åt jag för mycket och kunde inte sova på natten, kändes som jag svalt en tegelsten. Men nu mår jag bra. Skulle haft tjejträff på fredag men det blev inställt så nu vet jag inte riktigt. Julmarknad på Ängsö i helgen kanske, vi är lediga båda två på samma gång. Eller om man skulle börja julbaka kanske. Eller inte.

Ikväll ska jag äta choklad (börjar ni se ett mönster) och dricka grönt thé och titta på Mamma Mia. Och J ska hålla sig vaken och intresserad hela filmen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till med nya jobbet!! Välkommen till min nya blogg :)

2008-11-27 @ 11:00:22
URL: http://lyckligamammansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0