Världens veligaste

Så här ligger det till: Har fått ett jobberbjudande som innebär dagtid, inga helger, ledigt alla röda dagar, sex extra semesterdagar, bättre pension och framförallt ett rejält lönelyft. Trevliga kollegor, liknande patientgrupp och säkerhet omkring (ja, det är inom Kriminalvården). Vad velar jag om då? Jo, dels för att jag nu ställt om mig på att jag inte fick tjänsten och börjat bygga upp ett liv på jobbet igen men också för att det är som att klippa av navelsträngen och kasta sig ut i, ja... livet kanske.


Kriminalvården

  • Mer lön
  • Mindre psykiatri
  • Pendla
  • Större ansvar
  • Mindre frisk luft
  • Långa dagar
  • Lediga helger/helgdagar
  • Ingen flex (för tillfället)
  • Längre semester
  • Mer uttalat ansvarsområde
  • Eget kontor (och egna pärmar)
  • Betala tillbaka kontraktet
  • Roliga och duktiga kollegor

Landstinget

  • Nära hem
  • Kan jobbet, trygghet
  • Var fjärde helg, kan bli oftare
  • Flex
  • Roliga arbetskompisar
  • Många konflikter
  • Usel arbetsgivare (ni läser väl tidningen?)
  • Rörigt
  • Glatt
  • Nya utmaningar dagligen
  • Akut psykiatri
  • Jobbar i korridoren, ingen egen dator, telefon eller ens pärm
  • Läkemedelsstudien

Ska bestämma mig under veckan. Var ledig idag och tänkte grubbla men gick i affärer med Linnea istället. J kom hem och tog med mig till en bilfirma för att muta mig med en miljöbil om jag väljer kriminalvården. Hittade en jättesöt svart bil som jag kan leva med. Den hade jättefin instrumentpanel och såg vänlig ut. Men å andra sidan är jag väl rätt lycklig med min gröna familjebil. Kan ju säga att alla utom en i min närhet röstar på fängelset. Men ändå är det så svårt!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Gör det som gör dig gladast.



en ny bil är ju alltid trevligt.. men är det trevligt om 10 år?

2008-11-12 @ 20:48:23
URL: http://jessamy.blogg.se/
Postat av: Lisa

lycka till och du vet var jag står och jag åker gärna svart bil =) eller så åker du röd =), tjejerna vet nu iallafall nu och de vill att du kommer(kan du inte strunta i att betala bara och se vad som händer, vad kan de göra??????)

2008-11-13 @ 12:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0