Återkomsten

Emma är hemma. Jätterolig helg faktiskt, trots mina farhågor. Bra möte, roliga deltagare och trevligt sällskap. Hotellet var jättefint och jag hade balkong mot havet. Maten var god och vinet ännu godare. Bra shopping i Köpenhamn och ja... jag hade valt rätt klädsel. Det var deltagare från olika länder och man kunde identifiera nationalitet genom deras klädsel. Särskilt vid middagen blev tyskarnas förkärlek för paljetter, danskarnas märkeskläder och finnarnas egna stil tydliga. Tyvärr valde min bh att lämna mig i bussen på väg till middagen i Marbella och det var lite besvärande men McGywerEmma lyckades laga den med lite våld och en garnbit. Fast lite stel var jag nog resten av kvällen.

Väderet var bra och när vi äntligen fick tid att känna på vattnet missbedömde jag en våg och blev genomblöt. Bikinin hade jag glömt hemma men det var lika bra. I konferansrummet var ACn så effektiv att jag satt med kofta och det tog liksom udden av badsuget.

Fick lite distans till jobbet och det var välbehövligt. Idag var jag på strålande humör trots få timmars sömn och visslade när jag delade mediciner. Som vanligt kunde jag inte göra som jag planerat utan kastades in i olika projekt det var OK, allt var bra idag. Men sen kunde inte barnvakten och jag fick störta från jobbet mitt i pågående projekt hem och vabba. V har över 39 graders feber men är fullständigt oberörd vilket är jätteirriterande för alla. Han kan inte gå till skolan men han blir galen hemma. Och J jobbar kväll så nu är jag helt låst. Är det någon som kan barnvakta så hör av er... jag behöver imorgon eftermiddag (MÅSTE på ett möte på jobbet, vill verkligen inte missa det), på onsdag, på fredag eftermiddag och kväll, lördag eftermiddag och söndag eftermiddag? Både jag och J jobbar helg, det krockar ju var tolfte vecka och nu är det dags igen. Känns rätt tröstlöst.

Lasermannenboken kan jag rekommendera till alla. Verkligen bra. Js ipod förblev avslagen hela resan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0