Sweet Home



Hemma i 8 graders kyla. Men vi slipper fukten. Luftfuktigheten på Mallorca var högre än pudellockar, till och med min rakhåriga dotter blev lite lockig.

Positivt:
Aldrig fucka upp på ljudbok. 15 timmars verklighetsflykt. Och jag tror jag satt bredvid Radovan på planet hem.
Solen. När den behagade komma fram var det underbart.
Restaurangmat även om man är ganska trött på pasta och pommes frites så slapp jag laga iaf. Nästan varje dag.
Stranden. Mer barnvänlig strand får man leta efter. Och hav är ju alltid hav.
Alcudia är ju framförallt väldigt barnvänligt.
Flyget
från och till den lokala flygplatsen med ett bra bolag där man fick plats med benen. Inga förseningar och allt bagage kom hem. Plus att jag antagligen satt bredvid Radovan.

Negativt:
Barnvänligheten
gjorde det nästan vuxenfientligt. Lollo och Bernie suger, glassen var dyr och man kände sig som en usel människa när man beställde vin till maten.
Restaurangmat. Visst, jag slapp laga men allvarligt... Fisk, snälla? Nånting annat än snabbmat?
Allergier, ja vi vet men kan man inte få bli glatt överraskade nån gång?
Vädret. Fyra regndagar av åtta är ju inte jättedåligt men när hela stället bara är uppbyggt kring sol och bad och man inte får lyssna på sin ljudbok i fred så blir man på dåligt humör när det regnar och ALLT är blött.

Vi firade hemkomsten med efterrätter idag. Som på bilden men med sojaglass, havrevaniljsås och paraplyer. Så nu är alla nöjda och semestern är slut. Ja du Linnea vi kanske föjler med till Indien till slut. Men man måste väl jobba fram till dess. Imorgon får jag veta om jag ska till Malaga nästa torsdag, hoppas det för jag glömde som vanligt beställa varor på planet så jag fick ingen Bacardi Melon. Däremot akutshoppade jag en flaska billig jordgubbslikör. Med massor med is och lite Sprite borde det ju gå ner eller?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Klart du borde följa me till Indien =) Det jag säger.

Där kan du få god mat, billiga drinkar, och sol hela tiden :D:D:D Massa skrik taxi taxi. men man lyssnar inte efter ett tag. och på stranden låter de en oftast vara. har du hittat en solstol så ser de som "äger" stället till att ingen stör. Dom är dock gratis. Solstolarna. Du måste iofs handla ngt. vatten är lämpligt. kostar kanske.h mm . 2 kr?

2008-10-15 @ 22:25:37
Postat av: Anonym

välkomna hem :-D

2008-10-16 @ 18:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0