Filmer vi minns

Filmer är en viktig del av livet. En vanlig människa borde se ungefär fem filmer i veckan, borde inte det stämma? I genomsnitt? Själv ser jag nog det dubbla. Tyvärr har jag fått en ovana att somna till en film (mammavarning!). Igår somnade jag till Big Stan och kvällen innan somnade jag till You don´t mess with the Zohan. Knappast några Oscarvinnare men det är ju ändå inte de filmerna man minns. De här filmerna betyder mycket för mig på olika sätt, det betyder inte att de är välgjorda eller intellektuella, men de har gjort intryck;

The big Lebowski. Vet inte ens varför jag nämner den först.
Trainspotting. Är det därför jag jobbar med beroenden?
King of California. Michael Douglas i en bra film.
Leon. Och alla Luc Besson utom Taxi. Minns ni Det femte elementet? Det stora blå?
Napoleon Dynamite. Jag fattade inte alls först, men efter andra gången.
Fear and loathing in Las Vegas. Ha.
Dirty dancing. Nobody puts Baby in a corner. 
Nionde kompaniet. Såg jag tre gånger på Saga biografen.
Fargo. Träflismaskinen.
Forrest Gump. Han påminner mig om någon.
American pie. Collegefilmernas Mercedes.
The Commitments. Jo, det finns bra musikaler.
Gökboet. Jag är Nurse Ratched.
Gröna stekta tomater. Kan det vara gott?
Clerks. Och hela vägen till Jay and Silent Bob strike back.
O brother where art thou? J säger att det faktiskt är George Clooney som sjunger.

Har säkert missat en massa men det är de som kommer upp först. Ikväll visas Hot Fuzz på filmkanalen, har iofs sett den men engelska filmer är alltid bra. Annars har jag laddat med Eagle vs Shark. Vad nu det är.


Kommentarer
Postat av: Sara

Kan glädja dig med att även jag somnar när det blir dags för film.. I lördags skulle vi titta på film och jag tror att jag hann se 20 min, sen sov jag sött i soffan..

2008-09-15 @ 14:38:53
Postat av: L

många bra filmer som jag helt akut kände för att se igen....men vad hände med skräckfilmer???Tarantino??? Desperado??? ;-)

2008-09-16 @ 09:44:10
Postat av: Emma

Skräckfilmer? Allt jag kan säga där är Creature from the black lagoon. Och det är inte för filmen utan för flipperspelet :-).

2008-09-16 @ 17:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0