Städpatrullen, tack.

Lilla L vaknade med krupp och J fick vara hemma och vabba. Igår gick det hyfsat, han var hemma från 12 och jag jobbade kväll, men i morse gick det över styr igen. Jag skulle få sovmorgon och J skickade sonen till skolan. Mellan 7 och 8 blev jag väckt tre gånger för att svara på frågor som tydligen bara jag hade svar på. Gav upp vid halv nio och masade mig upp bara för att upptäcka att J börjat med ännu ett Idiotprojekt. Han tömmer förrådet på grejjer och ställer i Vs nyrenoverade rum, bara för att komma åt en garderob längst in som dottern ska få ner i sitt rum för att ha leksaker i. På sätt och vis förstår jag honom. Vårt allmänna kaos som är vårt hem blir påfrestande, särskilt när större delen av tiden hemma går åt till att leta efter saker man behöver. Vi organiserar och åker till IKEA för att livet ska bli mer sorterat och förvarat men efter en dag är vi tillbaka i oredan igen.

I garderober och byråer är det inte heller någon ordning. J gör sig lustig över mitt klädskåp där man kan hitta lite av varje:
"Ja du Emma, vad ska du ta på dig idag? En kofta eller ett rör med Pringles?" Vissa verkar ha ordningsamheten inom sig och andra, som jag, saknar den ådran helt. Eller kanske inte helt. På jobbet har jag full koll på mina papper och mina mappar men hemma är det helt omöjligt.

Idag ska jag ha mina första studenter. Jag vet hur viktig praktiken är och jag har memorerat deras namn och tänker till och med komma en kvart tidigare till jobbet, så de känner sig välkomna. Alla sjuksköterskor har en praktikplats som de minns med skräck och som fick dem att fundera över om de skulle hoppa av utbildningen. Jag vill bara inte att det ska bli den här för dem. Och sen ska jag betygsätta dem. Ja, det var väl det jag vetat hela tiden, jag kan fly men inte gömma mig... Jag kommer sluta som lärare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaha, det kunde man inte tro. Lärare......tjänar de bra?????

2008-09-09 @ 14:01:50
Postat av: Linnea

Ja du passar nog som lärare. Men på högskolan då så du tjänar någonting på det ;)

2008-09-09 @ 15:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0