Välrdens tråkigaste lördagkväll

Här sitter man, all dressed up and nowhere to go. Eller inte riktigt. Men uttråkad är jag. Sitter och slöar framför datorn med ett glas halvdåligt rödvin (J påstår att jag har järnbrist och trycker i mig vin). Har skaffat nya vänner på Facebook, satt ut en annons på Blocket och lagt lite halvhjärtade bud på Tradera. Men idag hade jag velat gå på fest faktiskt. Har en tuff tid framför mig, jobbar åtta dagar i rad och åker till Mallis på den nionde så jag varnar redan nu; i nästa vecka blir det mycket gnäll på bloggen.

J drog ut hela sin oentusiastiska familj i skogen idag. Klockan var en bra bit efter lunch innan hela Vildmarksfamiljen fått på sig gummistövlar och fleecetröjor. Fick ett tillägg på en av Vs kompisar och alla knökade in sig i bilen och en mil utanför stan undrade dottern om vi var i London. Hon kände inte igen sig. Utrustade med kniv och svampbok gav vi oss in i skogen till slut, med risk för livet eftersom gpsen laddat ur. Jag och V blev som uppslukade och plockade allt vi hittade som vi sedan fick slänga. L och Vs kompis tröttnade efter fem minuter och tyckte det var jobbigt med insekterna. Nå vi hittade några trattisar och lite blåbär och barnen mutades med milkshake och äppelpaj.

Pedagogiska morsan skulle sen tillaga finmåltider av skogens skatter. Blev två sorters blåbärsmuffins (med och utan ägg och mjölk) och till förrätt blev det stekta trattisar med brödkrutonger stekta i vitlök med lite gräddfil att dippa i. Gräddfil är världens mest underskattade tillbehör. Det passar verkligen till ALLT. Och det enda som var riktigt bra idag är att trots att alla åt av maten så har hela familjen fungerade njurar.

Jaha, om man skulle ge sig på lite chips kanske? Eller gömma sig under täcket?

Kommentarer
Postat av: Lisa

att gömma sig under täcket med chips räddar alltid dagen/kvällen......tur att det går över så småningom =), annars skulle det se ut som en gigantisk köttbulle iaf under mitt täcke...fniss

2008-09-28 @ 00:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0