Springskor

Hela veckan har vi sprungit som galningar på jobbet, det går larm till höger och vänster och det är bara att ta sin akutväska och springa. Efter att ha letat schyssta inneskor på Ecco har jag nu beslutat att det snarare är en sportaffär jag ska besöka. Sista vändan var 600m i kulvert med betonggolv och sen tre trappor upp. När jag kom fram hade jag fruktansvärt ont i fötterna efter att ha galopperat i ballerinaskor, dessutom lämnar min kondition en del att önska och det var egentligen ett under att jag var till någon nytta överhuvudtaget. Pinsamt om man skulle svimma under en utryckning. I alla fall, mitt projekt för veckan är att hitta ett par schyssta springskor som inte blir för svettiga att ha på sig hela dagen.

Efter en hel del tjat (från min sida) gick familjen med på att gå på bio idag. Vi såg Kenny starfighter. Jag säger 5 popcorn. Jätterolig. Nu går L och säger Wollie bollie och V svarar Jag vet. Är så glad att det görs svensk film som är bra.

Tja, annars är det ganska bra. Börjar uppskatta variationen i mitt nya jobb och har upptäckt att jag har en dragning till akutsjukvård som jag inte hade en aning om. Akut psykiatri, visst, men jag går igång lite extra när jag springer ut med väskan också. Nu är det nästan irriterande att inte få vara på jobbet på några veckor. Ska förresten gå in extra på gamla jobbet om en vecka, undrar hur det blir. Har en stor hink vitfärg i trappan och tänker ge mig på väggarna i veckan. J har köpt mig en slipmaskin till att gå loss på trappan med sen. Han ska koncentrera sig på tyngre arbete och ska gräva istället. Imorgon ska jag och dottern på shoppingtur, bara vi tjejer. Men först ska vi fira J som fyller år på måndag så jag lär börja dagen med att baka.

Ichlo pichlo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0