Ännu fler allergier

Kämpar på med allt, så typiskt att J jobbar eftermiddag två av tre veckor. Idag åt vi finmiddag med laxmackor. Jag fick i mig en avocado också, barnen vägrade. Och idag köpte jag något jag aldrig köpt förut; keso. Vet inte riktigt varför jag skulle köpa det, är det nyttigt? Gott vete sjutton, smakar väl mest ingenting. Gräddfil är fortfarande överlägset.

Min nya klasskamrat är så rolig. Idag kröp det fram att när hon slutat äta godis och var tokgodissugen en kväll (på ett fängelse med bara manliga interner) utbrast hon i dagrummet "Herregud vad jag är sugen på nåt hårt som jag kan suga på!". Hon fick en del förslag, dock inga karameller. De andra skulle ut på afterwork ikväll, jag hade gärna följt med men det går ju inte. Redan fredag imorgon, tiden går fort när man har roligt. Eller nåt.

Missbedömde totalt vädret och fick stolpa omkring i stövlar och stickad klänning hela dagen. Men skönt ändå. Köpte en macka till lunch (notera mönstret) och satte mig i parken vid slottet. Det var fullt med folk ute och kändes nästan semesteraktigt när serveringarne bar ut sina bord och stolar. Sen ringde J och förstörde min dag. L har gjort nya pricktester och förutom de gamla (mjölk, ägg, jordnöt, katt och hund) har hon fått tre nya allergier (hasselnöt, gräs och gråbo) och blivit av med en (björk). Läkaren förstod inte varför björk inte gav utslag och L fick lämna blodprov också. J kom inte ihåg hur det var med soja, om det gav utslag eller inte. Men det känns som det kvittar. Det är ju ändå så mycket annat som inte syns på pricktest, frukter, bär, grönsaker och choklad. Och färgämnen. Ska det aldrig växa bort?


Kommentarer
Postat av: jessamy

Stackars L.

2009-04-26 @ 07:16:47
URL: http://jessamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0