Valborgsmästerafton

Tjolahopp, tre dagars ledigt! Vad ska jag göra? Måla färdigt i hallen, köpa blommor till framsidan, nya utemöbler, sova länge på morgonen, avsluta min bib, äta glass... låter lockande iofs men mitt stora projekt är att locka med mig Lisa till Barkarby för en shopping utan män och barn. De kommer ikväll och firar Valborg. Jag ska bjuda på pizza och äppelpaj, kanske ingen gourmetmat men vem bryr sig? L tror att hon ska upprepa förra årets segertåg (minns ni att hon vann i stort sett allt man kunde vinna förra året?) och pedagogmorsan försöker dra ner hennes förväntningar men misslyckas kapitalt. Som upplagt för tårar och undantagstillstånd senare ikväll.

J sålde sin älskade bil tillslut efter en del förvecklingar. Han suckade tungt när det 32a svarsmailet trillade in efter att annonsen var utlagd på blocket. Bara tre bilar kvar nu. Jag tycker fortfarande att vi borde köpa en båt men risken är att vi står här med fem båtar om något år. Så funkar vi.

En vecka kvar på utbildningen, sen äntligen tillbaka till verkligheten. Eller, jag ska ju vidare på nästa utbildning. I suicid. Ha, vad hände med självmord? Jag är så deprimerad, jag måste nog begå suicid. Knappast. Hur dog han? Ja, han suiciderade tyvärr. Nå, det ska bli roligt att få lära sig mer om den upplyftande processen. Nu ska jag baka pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0