Som en gammal transa.

När jag vaknade imorse kände jag att idag måste håret klippas. Och jag ville ha något annorlunda, nu har jag haft samma frisyr i två år och verkligen dags att byta. Ville helst ha ny färg också. Jag har ju försökt göra slut med min frisör länge nu. Inte för att hon är särskilt dålig utan för att jag ser exakt likadan ut när jag varit där oavsett vad jag ber om. Så jag ringde runt till de salonger jag hört bra om men ingen hade tider lediga idag. Så jag gick till min gamla vanliga frisör som hade lediga tider (hm, undrar varför?). Färgen kunde hon inte hjälpa mig med annat än att hon föreslog att jag skulle färga över slingan med svart. Sen plattade hon inte mitt hår idag utan tvärtom. Reaktionerna lät sig inte väntas på- "Vad har hänt med ditt hår mamma?". J säger ju inte så mycket men han skrattar varje gång han ser mig. Han talade också om att jag ser mycket äldre ut och att min utväxt nu ser gråhårig ut. Dessutom gjorde han jämförelser med en känd transvestit i stan. Underbart.



Nu ska jag gå och tvätta om håret och sen färga över min röda slinga. Sorgligt men det är dags.

Höll på att skrämma livet ur grannen idag också, hon stod med ryggen mot mig och pratade med min dotter. Så vände hon sig mot mig och hoppade en meter rätt upp i luften. Hon hävdar att det var för att jag och L är så lika varann men jag misstänker att det var frisyren. Fast vi är lika. Jag såg ut exakt som hon när jag var 7 år. Stackars barn, det här är vad hon har att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Hörru, jag tycker du är jättefin!! Var lite snäll mot dej själv... =) KRAM

2009-08-16 @ 20:07:44
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0