Andra advent

Kallt och regnigt. Det är december i Sverige. Går omkring och huttrar och gäspar. Skulle ta en promenad med stegräknaren men det var så kallt så jag tog med mig barnen till Hälla och promenerade inne istället. Hittade en Rolling Stones-tröja till V och en tomtedräkt till L. Så det blev överkomligt. Dyrare än en promenad i skogen hade varit men det var det värt.

Julfesten från helvetet igår. Ett gäng 7-åringar i en gympasal. Då hade jag ändå laddat med paracetamol, men det har tagit hela dagen idag att återhämta sig. Nu kan det inte vara min tur att vara klassförälder före högstadiet! Slipper avslutningen iallafall för den är den 18e, dagen efter julbordet med jobbet. Knappast troligt att få ledigt den förmidddagen.

Blev fotograferade idag, barnen var i toppform. Tyvärr ville de hellre göra miner än se snygga och glada ut men jag tror nog det blev en del fina bilder till slut. Spännande. Tog vägen förbi Åsby på vägen hem och fikade med gamla vänner. Skulle helst krypa ner under en filt med en kopp thé och en bra biografi men tyvärr börjar snart filmvisningen. L har köpt, för egna pengar, en film hon hoppas mycket på; En chihuahua i Beverly Hills. Suck. Tänkte försöka se Det nya landet ikväll som går på SF-kanalen. Om jag håller mig vaken till åtta alltså.

Imorgon ska V till öron-näsa-hals och visa upp sin knöl på halsen (nej inte huvudet, en liten hård knöl en bit nedanför örat). Håll tummarna för att den inte behöver skäras bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0