Lediga mellandagar

Julen var över som en virvelvind. Jag hade tydligen varit snäll, särskilt mot min storebror, fick en ny kamera som man kan ta kort på sig själv med. Dessutom var den mycket bättre än min gamla, och snyggare. Mycket glad. Julen var väl över lag bra skulle jag vilja påstå. Men. Inte för alla. Js faster lyckades ramla i badrummet vid fem på morgonen och hittades av grannen vid två på eftermiddagen och blev opererad samma dag för fraktur på lårbenshalsen. Det var hennes julafton.

På juldagen orkade jag inte längre. Gick in i stirrläge, ville bara ligga på sängen och stirra ut i tomma luften. Jag får så ibland, antar att jag kör på i 180 och när jag blir ledig och måste ta itu med saker stänger systemet av. Nå, under annandagen grät jag mest men idag tog vi barnen till badhuset i Borlänge. Tog en tur på rean i Kupolen också och det var bra, hittade ett par skor, ett par stövlar och ett par vinterkängor till V. Rean här är rätt kass i år eller hur? Hittade ingenting.

Nyår nästa. Ingen spännande festinbjudan har dimpit ner i brevlådan i år heller så vi stannar väl hemma. Funderar på hummer, eller var det krabba? Ja, nåt av det iallafall. Och oxfilé. Kanske lite småplock i ostform, halloumi, feta, brie, parmesankex. Vi har fyrverkerier som faster hittade i källaren i sommarstugen. Kan bli spännande. De som vill är bjudna.

Annars funderar jag mest kring framtiden, vet att jag måste ändra något men vad? Ska vi flytta till Norrland? Öppna ett solarium? Konvertera till hinduism? Allting låter lockande just nu, bara jag går vidare. Men hur gör man det?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Konvertera inte.....tror inte hinduism är nå´t för dig...Norrland....så långt bort....ja den som lever får se

2009-12-29 @ 17:42:28
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Majsan!

Välkomna hit!!!!!!!!!

Kul!!

2009-12-30 @ 18:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0