Du kan inte tvinga mig!

Haft en bra helg med shopping i Barkarby (men fick parkeringsböter så nu får jag aldrig med mig J igen) och en riktig hemmahelg. Föräldrarna kom förbi imorse så jag slängde ihop en toscakaka, och jo, toscakaka slänger man faktiskt ihop. Skickade den överblivna tredjedelen till svärfar när J åkte dit på eftermiddagen, han är väl den som uppskattar min bak mest. Fick finbesök av baby Heaven också. Barnen har varit ute och lekt i snön.

Före middagen sa jag åt L att tvätta håret. Nej, sa hon. Jo, sa jag. Då kom det, det som jag hoppats skulle dröja många år än: Du kan inte tvinga mig! Men jag fann mig snabbt och kontrade: Jo det kan jag faktiskt, men jag skulle aldrig göra det. Du får välja om du ska duscha eller bada. Hon insåg sitt nederlag och muttrade "bada". Uppiggad av mitt otroligt pedagogiska föräldraskap lät jag barnen laga middag, under viss handledning så klart. Haha, jag fick dem att skära bönor och hälla i och båda ungarna åt. Första gången vi inte tjafsade om grönsaker. Ris och älgskavsgryta blev det.

Känns bättre med jobbet, får se hur det går nästa vecka. Lite roligt, man är så noga med att behandla människor individuellt men växter är det lite si och så med. Jag vattnar några gånger i månaden, thats it. Och vissa växter trivs bättre än andra. Så här såg det ut i mitt fönster igår kväll:


Kommentarer
Postat av: A-K

=)

2009-02-16 @ 09:49:21
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Lisa

hihihi.....jag tycker dina blommor är fina, mina bara dör....vad säger det om mig på jobbet....ses på torsdag

2009-02-16 @ 21:17:48
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0